Mediul online castiga din ce in ce mai mult increderea companiilor. Acestea si-au dat seama cat de important este acesta pentru succesul afacerii si nici nu este de mirare, din moment ce acolo se afla clientii lor, actuali sau potentiali.

Sa vorbesti pe limba clientilor tai nu este deloc usor, mai ales ca exista atat de multe variante de promovare in mediul online. La un moment dat, intervine intrebarea: “Cum sa impart eficient bugetul dedicat promovarii online?”

Sunt atat de multe canale de promovare – retele de socializare, newsletter, PPC, SEO, content marketing, remarketing, iar resursele sunt uneori prea putine, ceea ce face ca totul sa para cu adevarat coplesitor.

Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa imparti eficient bugetul alocat pentru promovarea online in anul 2017.

Un lucru este sigur: fiecare companie este diferita, fiecare produs este diferit, iar alocarea bugetelor de marketing online este strict influentata de acest aspect. E bine sa stii ca, in timp ce pentru unele companii functioneaza foarte bine content marketing, pentru brand-ul tau s-ar putea sa functioneze mai bine reclamele platite.

Tine cont de obiectivele afacerii tale, de concurenta si consumatori

Inainte de a trece la repartizarea propriu-zisa a bugetului de promovare online, tine cont de cele trei entitati mentionate mai sus.

Obiectivele companiei tale – este foarte important sa ai in vedere acest aspect, pentru ca, doar stiind care este scopul companiei tale, vei putea aloca eficient resursele catre o anumita forma de promovare online. Pentru vanzari directe s-ar putea sa ai nevoie de o retea diferita de cea care s-ar dovedi de succes in cazul in care ti-ai dori brand awareness.

Defineste-ti obiectivele:

Ce fac competitorii – inainte de a porni la drum cu promovarea online, urmareste ce fac competitorii tai, dar si ce NU fac pentru ca tu poti veni cu ceva mai bun, mai eficient, pentru a-ti atinge obiectivele despre care vorbeam mai sus.

Clientii tai – publicul caruia te adresezi este cea mai importanta entitate din aceasta intreaga ecuatie. Cine sunt clientii tai, ce fac, cum isi petrec timpul, ce retele de socializare folosesc, ce i-ar determina sa inainteze o actiune favorabila atingerii obiectivelor tale? Creeaza un avatar al clientului ideal inainte de a stabili bugetul dedicat promovarii online.

Acestor trei elemente se adauga resursele – timpul si banii.

Asadar, cum imparti bugetul pentru marketing online in anul 2017?

Daca ai timp, dar nu ai bani

Indreapta-ti atentia catre SEO, content marketing, social media pentru a atrage trafic. Spre deosebire de promovarea platita, aceasta varianta te va costa mai mult timp si va fi necesar sa investesti energie pentru a creea continut de calitate care sa se alinieze atingerii obiectivelor tale.

Daca ai bani, dar nu ai timp

Aceasta este una dintre cele mai frecvente situatii. Cei mai multi business owneri isi doresc rezultate rapide, in cel mai scurt timp, fiind dispusi sa investeasca in promovarea online. Daca te afli in aceasta categorie, atunci indreapta-ti atentia catre promovarea platita – campanii Google AdWords, Facebook Ads pentru a atrage trafic targetat spre afacerea ta.

Cum sa alegi reteaua potrivita pentru afacerea ta

  1. Promovare Pay-Per-Click (PPC)
    Promovarea prin reclame platite – Pay-Per-Click atrage intr-un timp scurt un numar ridicat de potentiali clienti. Asa ca, daca acesta este unul dintre obiectivele tale, este indicat sa investesti in PPC, insa tine cont ca eficienta unei campanii depinde de mai multe aspecte, printre care se numara targetarea publicului, alegerea cuvintelor cheie, mesajul transmis prin text si partea grafica.
  2. Display Advertising
    Potentialii tai clienti sunt mereu prezenti online, in cautare de idei si informatii relevante pe site-uri si blog-uri diferite. Prin investirea in aceasta forma de promovare online le deschizi usa catre compania ta si le poti prezenta mai usor serviciile sau produsele tale. In plus, bannerele creative sau reclamele video sunt ideale si pentru a crea brand awareness.
  3. Social Media Marketing (SMM)
    Promovarea pe retelele de socializare este o varianta eficienta din punct de vedere al costurilor si al audientelor la care poti ajunge. Numarul persoanelor prezente pe retelele de socializare creste considerabil de la un an la altul si poti folosi acest lucru in avantajul tau.
    Partea interesanta vine atunci cand va trebui sa alegi canalul potrivit:
    Facebook – poti ajunge la orice tip de consumator si poti genera brand awareness intr-un timp foarte scurt.
    LinkedIn – este reteaua de socializare dedicata companiilor, asa ca, daca abordarea ta este B2B (Business to Business), promovarea pe LinkedIn este varianta potrivita.
    Pinterest – este canalul care iti va aduce treptat reputatie daca business-ul tau are o prezenta vizuala puternica.
  4. Email Marketing
    Daca de-a lungul timpului ai atras un numar de lead-uri, nu ii lasa pe cei din lista sa astepte. Profita de prezenta lor si creeaza o strategie de email marketing prin care sa iti vinzi produsele sau serviciile.
  5. Content Marketing
    Continutul de calitate se afla la baza oricarei campanii solide de marketing digital, mai ales ca este singurul care ramane constant. Prin continut constant, relevant, de inalta calitate – articole de blog, clipuri, infografice – vei putea atrage viitori clienti.

Atunci cand iti conturezi planul de marketing online, ai in vedere faptul ca un singur canal nu iti va aduce rezultatele dorite. Urmeaza pasii de mai sus si combina canalele care se potrivesc obiectivelor tale.