“Lead-urile sunt un indicator de baza in marketing deoarce ele inseamna bani.” Kipp Bodnar, Head Marketing @HubSpot

Pentru orice om de marketing, dar si pentru orice business owner, generarea de lead-uri reprezinta un obiectiv esential. Cu toate acestea, nu este un lucru atat de usor. Tocmai de aceea, in randurile care urmeaza, iti vom prezenta cateva sfaturi, strategii, tips and tricks pentru a genera mai multe lead-uri.

  1. Cunoaste-ti foarte bine audienta – inainte de a incepe orice proces de marketing, cel mai important pas este sa iti stabilesti audienta. Astfel, vei sti care sunt persoanele carora te adresezi, iar comunicarea va veni de la sine. Aloca-ti timpul necesar pentru acest pas si nu te speria daca va fi nevoie sa te documentezi foarte mult.
  2. Spune o poveste – inainte de a te gandi la modalitatile de a atrage cat mai multe lead-uri, concentreaza-ti putin atentia asupra ta, asupra business-ului tau. Creeaza o poveste de impact in jurul acesteia si ofera motive relevante pentru ca audienta ta sa te iubeasca.
  3. Arata cine esti – oamenii vor sa vada cine se afla de partea cealalta a unui business asa ca prezinta-te si prezinta-ti echipa. Fotografiile cu echipa ta si o mica descriere vor umaniza landing page-ul.
  4. Scrie CTA-uri atractive. Indemnul la actiune trebuie sa fie scurt si la obiect. Dar cel mai important este ca acesta sa evidentieze, in cele cateva cuvinte, beneficiul suprem de care se vor bucura potentialii tai clienti si care va veni in intampinarea nevoilor acestora. Asa ca, descopera nevoile si ofera-le un motiv relevant pentru a alege produsele sau serviciile tale.
  5. Creeaza o pagina de captura – iti doresti ca potentialii tai clienti sa realizeze o anumita actiune. Pentru acest lucru este eficient sa creezi o pagina unde indemnul la actiune sa fie validat, indiferent daca este vorba despre completarea unui formular, abonarea la newsletter, descarcarea unui Free Report.
  6. Insereaza testimoniale – recenziile primite de la clientii existenti sunt intotdeauna o modalitate potrivita de a spori increderea. Insereaza testimoniale cat mai vizibile in Landing Page.
  7. Foloseste informatii grafice – de cele mai multe ori, datele statistice sunt anoste si sunt trecute cu vederea, insa nu si daca le prezinti intr-un mod interactiv. Insereaza-le in landing page pentru a oferi informatii relevante despre business-ul tau.
  8. Creeaza un CTA (Call to Action) pentru fiecare pagina – in acest fel, cresti sansele ca cei care interactioneaza cu website-ul tau sa se transforme in potentiali clienti. Bineinteles, ai grija ca CTA-ul sa fie putin diferit, insa sa pastreze acelasi mesaj. Foarte important – nu insera CTA-ul in partea cea mai de jos a paginii pentru ca risti ca vizitatorii sa nu citeasca pana acolo. Cel mai bine ar fi sa inserezi CTA-ul in sidebar sau cat mai sus in pagina.
  9. Opteaza pentru un formular simplu – captura de lead-uri este deja un pas complicat, asa ca nu il face si mai greu printr-un formular in care ceri prea multe detalii. Cere doar informatiile esentiale – nume, adresa de e-mail si doar in cazuri exceptionale numarul de telefon. Restul detaliilor, le poti obtine mai tarziu.
  10. Ofera cititorilor un motiv important pentru a completa formularul – oamenii sunt foarte atenti atunci cand vine vorba de datele lor personale, asa ca, daca nu le oferi un motiv intemeiat sa adere la lista ta, nu o vor face. Ofera un Free Report, un e-book, o reducere, un articol cu informatii utile si scoate in evidenta acest beneficiu inca din Call to Action.
  11. Ofera un discount – dintre toate modalitatile de a atrage potentiali clienti in lista ta, oferirea unui discount pare a fi cea mai eficienta in Romania. Bineinteles, aceasta modalitate nu este potrivita pentru toate industriile.
  12. Sustine un webinar – in acest fel, nu doar ca te califici ca specialist in domeniul tau, insa vei atrage mai multi potentiali clienti. Poti organiza un webinar pe tematici de genul Q&A (intrebari si raspunsuri) sau How To (cum sa) si la sfarsitul acestuia incurajeaza-I pe cei care te-au urmarit sa se aboneze la lista ta.
  13. Foloseste cat mai multe imagini si clipuri – textul pierde teren in fata imaginilor asa ca profita de acest lucru si creeaza cat mai mult continut vizual pentru a atrage mai multe lead-uri.
  14. Creeaza un video explicativ – primesti des intrebari despre produsele sau serviciile pe care le oferi sau, din contra, produsele sau serviciile tale nu sunt cunoscute? Atunci creeaza un video explicativ pentru a-i ajuta pe potentialii tai clienti sa descopere ce nevoi le pot satisface produsele sau serviciile tale.
  15. Stabileste o strategie de content marketing – continutul este o parte importanta a oricarui business si te poate ajuta sa iti cresti lista de potentiali clienti. Creeaza o strategie de continut pornind de la nevoile si intrebarile potentialilor tai clienti, pentru ca, informatia de calitate este cea mai importanta pentru a castiga increderea pietei tale.
  16. Scrie articole relevante pentru nisa ta – este foarte important ca fiecare articol pe care il vei scrie sa ofere informatii unice si folositoare pentru audienta ta.
  17. Creeaza campanii platite – pentru a atrage mai multi vizitatori, campaniile targetate sunt cea mai eficienta strategie.
  18. Testeaza – A/B testing reprezinta o modalitate eficienta de a imbunatati rata de conversie. Fie ca vorbim despre o reclama platita, un CTA, un subject line sau un landing page, testeaza cat mai des si optimizeaza in functie de rezultate.

Acestea sunt doar cateva dintre modalitatile prin care poti atrage mai multe lead-uri. Speram ca acest articol ti-a fost de folos, iar daca doresti sa iti cresti afacerea, te asteptam sa ne contactezi.

sales@diamondconsulting.ro