In fiecare zi, Facebook inregistreaza aproximativ 1,6 miliarde de useri activi care petrec, in medie, peste 20 de minute nu doar pentru a interactiona cu prietenii, ci si pentru a cauta informatii despre produse, despre companii si produsele/serviciile acestora. In Romania, conform facebrands.ro, pe data de 8 iulie 2016, Facebook a ajuns la 8,5 milioane de utilizatori.
In randurile care urmeaza iti vom impartasi mai multe informatii si sfaturi, din experienta noastra, despre modul in care Facebook si mai ales reclamele platite pe Facebook, te ajuta sa iti dezvolti afacerea in directia dorita.
Te-ai intrebat vreodata ce impresie isi vor face clientii tai in momentul in care vor cauta informatii despre tine pe retelele de socializare? Esti acolo sa oferi raspunsuri clare la intrebarile potentialilor tai clienti? Facebook este unul dintre cele mai importante instrumente de marketing in acest moment, iar daca vei aplica intr-un mod corect strategiile de promovare specifice acestei platforme, iti vei atinge obiectivele de afaceri mai repede decat crezi.
Tu iti cunosti afacerea, fa-o cunoscuta si celorlalti!
Inainte de a porni o campanie Facebook Ads asigura-te ca ai o pagina de companie care atrage, prin continut de calitate, acei utilizatori pe care ii vrei drept clienti. Este important ca in aceasta etapa sa iti setezi obiective reale si masurabile si sa pui la punct o strategie de comunicare pentru a-ti face afacerea cunoscuta pe Facebook. Pentru a crea o comunitate solida in jurul brand-ului tau este important sa realizezi si avatarul clientului tau ideal – in acest fel vei sti cui te adresezi in campaniile ulterioare. Acesti pasi iti sunt de folos pentru a avea o viziune mai clara asupra afacerii tale si a modului in care o vei promova in mediul online prin campanii de Facebook Ads.
Este important de retinut ca management-ul comunitatii pe care o creezi in jurul brand-ului tau pe pagina de Facebook este un pas important, la fel si management-ul reclamelor platite. Acest lucru presupune nu doar setarea strategiei de continut si a campaniei propriu-zise ci si cu gestionarea reclamelor, a comentariilor sau a mesajelor pe care le vei primi de la cei ce te urmaresc. Este foarte important sa acorzi o atentie sporita acestui aspect si sa mentii atentia fanilor tai care iti vor deveni si clienti la un anumit moment – de tine depinde cat de repede vrei sa se intample acest lucru.
Cum sa folosesti eficient Facebook Ads pentru a-ti creste vanzarile
Avantajele folosirii reclamelor platite pe Facebook sunt numeroase. Iata cateva dintre acestea:
- Ajungi mai repede la potentialii tai clientii – reclamele platite apar in newsfeed-ul celor care corespund avatarului clientului ideal (despre care ti-am spus anterior).
- Ai posibilitatea sa iti construiesti strategia de promovare in functie de tipul de client pe care vrei sa il atingi – Facebook Ads permite targetarea complexa a potentialilor tai clienti in functie de mai multe criterii: demografice (varsta, sex, stare civila), geografice (tara, oras) si comportamentale (interese, hobby-uri, comunitatii carora apartin). Astfel, poti construi segmente bine stabilite carora sa te adresezi.
- Poti crea mai multe tipuri de reclame platite, in functie de obiectivele tale – poti trimite trafic si lead-uri catre web site-ul tau, poti genera lead-uri sau vanzari pentru produsele sau serviciile tale, iti poti creste comunitatea sau ii poti indemna pe fanii tai sa descarce o anumita aplicatie.
- Ajungi mai usor la audienta ta prin dispozitivele folosite cel mai des (tableta si telefonul mobil).
Pasi necesari pentru a porni o campanie de Facebook Ads
- Asigura-te ca ai o pagina de Facebook dedicata companiei tale si actualizata constant conform unei strategii de comunicare.
- Creeaza o strategie de promovare a produselor tale prin intermediul reclamelor platite. Seteaza-ti obiectivele pe care vrei sa le atingi pana la sfarsitul campaniei (cresterea notorietatii, cresterea numarului de fani, cresterea vanzarilor).
- Stabileste criteriile de targetare in functie de obiectivele campaniei tale.
- Stabileste bugetul pe care il aloci acestui tip de promovare si perioada de desfasurare a campaniei.
- Creeaza reclama propriu-zisa prin continut (imagine si text) relevant.
- Urmareste rezultate si imbunatateste campaniile in mod constant.
In functie de nevoile specifice afacerii tale si de obiectivele tale, putem construi impreuna cele mai eficiente strategii de promovare prin Facebook Ads. Contacteaza-ne!