Titlul atrage privirea cititorului si hotaraste soarta materialului, ii poate determina pe potentialii clienti sa citeasca mai departe sau sa paraseasca pagina. De aceea continutul de calitate trebuie sa fie insotit de un titlu pe masura, capabil sa il vanda.

Desi pare simplu sa creezi un titlu clar, puternic si convingator, aceasta poate fi partea cea mai dificila a creatiei. De ce? Deoarece trebuie sa tii cont de multe trasaturi contradictorii ale unui titlu bun. De exemplu:

  • Trebuie sa mentii stilul caracteristic companiei, in acelasi timp sa faci fiecare continut unic,
  • Trebuie scoase in evidenta cuvintele cheie pe care audienta le cauta de obicei, insa trebuie „sa scrii uman”,
  • Trebuie sa profiti de tendintele sociale si de consum, dar sa eviti titlurile siropoase care se indeparteaza de la valoarea continutului,
  • Vrei ca titlul tau sa fie clar si usor de inteles, dar sa nu fie anost sau tehnic.

Sunt multe definitii ale unui titlu bun, insa niciuna nu este definitiva. Gusturile publicului difera, tendintele se schimba, iar ceea ce parea un titlu interesant in urma cu cateva minute, este acum un cliseu.  Astfel, cum poti gasi echilibrul perfect intre claritate si creativitate? Iata cateva idei care te-ar putea ajuta sa realizezi titluri care vor face audienta sa citeasca si continutul:

  • Fii concis si atrage atentia inca de la inceput, insa nu spune tot. Nu-i oferi publicului toata informatia. Gandeste-te de ce l-ar interesa pe cititor materialul tau.
  • Titlurile sunt scrise pentru a fi citite de oameni, insa folosirea cuvintelor cheie le va face mai usor de gasit. Foloseste-le, totusi, cu moderatie.
  • Titlurile creeaza asteptari de la continut. Asigura-te ca nu exagerezi si ca nu faci promisiuni pe care restul materialului nu le va putea indeplini.
  • Iti doresti ca audienta ta sa ia atitudine dupa ce citeste continutul, asa ca nu sufoca entuziasmul si formuleaza titlul ca un indemn la actiune.
  • Foloseste numere si liste. Titlurile cu numere atrag atentia asupra unor lucruri importante, sunt utile, structurate si promit o lectura rapida.
  • Scrie titluri care declanseaza emotii, insa fara sa distragi atentia de la valoarea si calitatea continutului.
  • Nu uita sa urmaresti titlurile pe care competitia le foloseste. Astfel, le vei putea face pe ale tale unice si distincte.